středa 31. července 2013

Utikam sama pred sebou?

Kdyz jsem odjizdela do Kanady mamka brecela a tatka mi nadaval. Ze jen utikam, ze se bojim postavit zivotu celem a ze nemam drobne eura na vozik na videnskem letisti. Jenze - ja jsem nechtela zit v Brne! 
Pochybnosti na me sedly v Londyne. Nemel ten tatka pravdu? Neutikam sama pred sebou? Vzdyt nemam ani drobne libry do automatu na jizdenku mezi terminalama! S brekem jsem jela na cerno... Proc jen jsem nezustala doma?

______________________________________________

Taxi na letiste melo 20 minut zpodeni. 5 rano a ridic normalne zaspal. No fakt, se mi potom omlouval a dal mi slevu. Malem mi uletelo letadlo na pracovni schuzku do Italie. K okynku jsem dosedla zpocena jak klokani kapsa. Abych si zachovala dekor, hbite jsem se prevlekla. A abych si zachovala povest, jeste rychleji jsem se polila. Kdyz jsem se pak kravatakovi vedle me omlouvala, ze se zase budu hrabat v kufru, chtela jsem doopravdy utect, aby nikdo nepoznal, ze nepatrim do tohohle sveta dulezitych lidi. Vzdyt je to otrava! Uz mam jen jednu cistou halenku... Na co si tu hraju? Proc jen jsem nezustala doma? 

______________________________________________

Loni pred Vanoci jsem byla v nemocnici, v Anglii. Moderni vybaveni, postele na koleckach, zadne zdrzovani. Transparentni tekutina, klystyr a instrukce pro odber krve mi prisly domu postou. A pak jsem v krecich jela taxikem rovnou na zakrok. Ja chci domu! Skucela jsem a modlila se, aby cestou nebyla zacpa. K utikani jsem mela asi tak daleko jako vyse zmineny vyrok k pravde.

Behem svijeni se na zadni sedacce jsem sice neprozila okamzik osviceni, ale podarilo se mi zdanlive nemozne. Do nemocnice jsem prijela uplna a kompletni, aniz bych za sebou nechala cokoli, pred cim bych chtela utikat.
A to ted nemyslim to, ze jsem se neposrala.
Prijela jsem tam totiz jako ja. Ja chtela do Kanady. Ja si chtela hrat na chytrou slecnu v sacku a porad ja chci poznat svet. 
Kdyz mam tu moznost, tak nemuzu prece chtit zit min, nez jak touzim? A pak zatrpknout...

Za svuj dospely zivot, ten za ktery si zodpovidam sama, jsem se 14x stehovala. Zila jsem v 8 mestech, 5 zemich a na 2 kontinentech. A jeste par mist, stejne jako pochybnosti, patrne pribude. Za sebe ale muzu rict, ze tomu budu pritomna, mozna v poklusu ale cela.

Dobrou noc.

Od 29.8. do 26.9. budu v CR.

1 komentář: