neděle 14. září 2008

titulky v Paříži

"Paříž je nádherná, takovou bych ji snad ani nečekal. Ale možná záleží i na tom, s kým tam jsi..."
dopisy od M.J.

A byla jsem tam sama se sebou (takže spokojenost), i když prvních pár hodin (resp. těch pár minut) jsem málem nepřežila...
Bydlela jsem u milé harfenistky (a každou noc jsem usínala, když ona cvičila, a krásně cvičila). Na "eifelovce" jsem dělala, že nerozumím česky ("Koukej, voni tu maj poštu?"). V Louvru mě sprdli, že jsem si smočila nohy v jednom z bazénků. Otravné žebračce na mostu Pont Alexandre III jsem dala jogurt a chudákovi pouličnímu prodavači knih jsem nadala, proč si tu furt všecí myslí, že mám zájem něco kupovat a někomu přispívat (dodatečně se mu omlouvám za nedostatečnou trpělivost). Do Museé d'Orsay jsem se záludně dostala zadarmo. A na Champs-Elysées se setkala s "nenápadným" francouzským tajným agentem:
(ON: "Excuzes-moi, mais..........????????????..............."
"Pardon, mais je ne comprends pas. Si vous voulez quelque chose, vous parlez anglais, s'il vous plait."
ON in EN: "Aa, tím líp. Kryju tady průchod jednoho muže a vy vypadáte, že vám nebude vadit, když budeme půl hodiny předstírat konverzaci..."
"??? E? Tak jo no." ...) A muž prošel ani nevím jak.

Na Montmartru jsem prozevlila den, nechala se zadarmo namalovat (jsem se onomu umělci zdála smutná, proto) a noci prožila s cizími přáteli v cizích barech. S M. F. jsem se nakonec nepotkala a připadala jsem si trochu jako šupák v tom stylish městě (tak jsem si aspoň koupila nové boty). Okradla mě skříňka na úschovu zavazadel. A málem jsem schválně namísto domů odjela do Norska...

Paříž je nádherná, ale možná záleží...

Žádné komentáře:

Okomentovat